Perlumbaan Terakhir

Di sebuah pekan kecil, ada tiga sahabat yang suka berlumba motosikal. Mereka ialah Ahmad, Ali, dan Abu. Mereka selalu bersama dan suka mencabar diri sendiri dengan lumba motosikal di jalan-jalan pekan itu.

In a small town, there were three friends who loved to race motorcycles. They were Ahmad, Ali, and Abu. They were always together and liked to challenge themselves by racing motorcycles on the town's streets.

Suatu hari, mereka memutuskan untuk lumba di jalan yang paling berbahaya. Jalan itu berliku-liku dan banyak yang takut untuk lalu. Mereka semua bersemangat dan bersiap untuk lumba yang paling menegangkan.

One day, they decided to race on the most dangerous road. The road was winding and many were afraid to pass through. They were all excited and prepared for the most thrilling race.

Ketika lumba, Ahmad dan Ali berada di depan. Abu, yang cuba mengejar, terlalu laju hingga dia kehilangan kawalan motosikalnya. Abu terjatuh dan tidak bangun lagi. Ahmad dan Ali segera berhenti dan bergegas ke arahnya.

During the race, Ahmad and Ali were in the lead. Abu, trying to catch up, went too fast and lost control of his motorcycle. Abu fell and did not get up again. Ahmad and Ali immediately stopped and rushed towards him.

Sahabat-sahabat itu sangat sedih. Mereka menyesal kerana terlalu suka berlumba tanpa memikirkan bahaya. Kehilangan Abu mengubah mereka. Mereka berjanji untuk tidak berlumba lagi dan mengingati Abu sebagai sahabat yang baik dan pemberani.

The friends were very sad. They regretted loving racing too much without thinking about the dangers. Losing Abu changed them. They promised not to race anymore and to remember Abu as a good and brave friend.

Annisah Fatima Nurul

Author

Hi, I'm Annisah from Malaysia and I love writing stories for kids.